Kungsträdgården




Det blommar helt underbart i Kungsträdgården och trots att det inte var mer än kanske 6-7 grader igår så var det svårt att inte helt ryckas med i allt det vackra och våriga! ♥ L O V E L Y !


Wille var på sitt busigaste humör, och då är det inte hålla mamma i handen som står högst upp på prioriteringslistan! ;)


Hejdå mamma! Nu rymmer jag!

Det blev en rejäl vända på stan igår för hela lilla familjen. Trots att vi höll på att frysa fingrar och tår av oss så hade vi en helt fab dag tillsammans, och jag får liksom nypa mig i armen för att försäkra mig om att det inte bara var en härlig dröm!

Det är en sån LYCKA och GLÄDJE att få möjligheten att få vara hemma tillsammans med sitt barn (och sin man) såhär som vi fick igår. Att få vara hemma med sitt barn den första viktiga tiden, och så dessutom få betalt för det! Det är ju egentligen helt fantastiskt.

Jag tänker ofta på vilket privilegium det är att vi föräldrar i Sverige faktiskt har den här möjligheten, att få vara hemma med våra barn. I de flesta länder är man hemma bara några veckor medan barnet är nyfött, och sen är det back to work som gäller, alternativt stanna hemma obetalt.

Sen måste jag bara tipsa om den här klänningen, som jag förresten tipsat om förut. Jag såg den genom förstret när vi gick förbi H&M igår och så var jag bara tvungen att ha den! Den gör sig inte alls på bild och jag kan lova att den är så himla mycket vackrare i verkligheten.

Största missen var att den endast fanns i stl 38 och uppåt, så jag chansade och tog en 38... som visade sig vara alldeles för stor sedan när vi kom hem! Så nu börjar "operation hitta en i stl 36", haha!
Finns för övrigt på H&M Trend och kostar 299 kr. Värsta billigt! ;)

 


Kommentarer
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

jag var där härom dagen och det var så himla fint :D

2010-05-12 @ 08:00:46
URL: http://knoddenojag.blogg.se/
Postat av: Hanna,mamma till Ellen

Vilka härliga bilder, jag blir verkligen glad av din blogg!!!

2010-05-13 @ 00:25:24
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Anna

bara stanna hemma i några veckor, det är ju helt sjukt... :S



ett barn behöver ju sina föräldrar, jag vill vara hemma länge med mina, inte bara 1½ år eller så och sen ska de va heltid på dagis!



men nu kommer jag troligen (om jag får som jag vill) jobba hemifrån så då får jag ju in pengar ändå :) oj vad jag planerar haha :D jag har ju inte ens några barn än.

2010-05-29 @ 13:17:30
URL: http://annaflickan.blogg.se/
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0