Upptagen...

...med att promenera med vår sprillans nya Bugga! ;)





Jag letade efter en lätt vagn med fyra fasta hjul och möjlighet att vända barnet mot mig. Närmare än så här kom jag aldrig. Det blev en Bugaboo Cameleon!

Helt galet att köpa en helt ny Bugaboo till en storvuxen lillkille på 16 månader, jag vet. Men eftersom 90 cm är standardmått på de allra flesta sittdelar vilket märke det än är, så kvittade det vilken vi valde när det kom till utrymme för Willes del (Emmaljunga Scooter tex är typ dubbelt så bred däremot, vad man nu ska med det till, den är dessutom framåtvänd så den gick bort direkt). 

Med mina krav fanns det mycket märkligt nog inte mycket att välja på, och då föreslog en stackars säljare (som jag korsförhört fram och tillbaka och fått att ringa runt och fråga om stort och smått om det mesta) att en Bugga med terränghjul kanske kunde vara något... och så blev det alltså!
Den här får Wille sitta i tills fötterna släpar i marken, sen får förhoppningsvis ett litet syskon ta över så småningom. ;)

Idag var jag inne på Bonti och införskaffade en livsnödvändig mugghållare. En ny skötväska är beställd och nu står ett toppset i demin högst på önskelistan, eller kanske ett offwhite... eller ett i sand... ;)

Kommentarer
Postat av: Nadia

Fin fin vagn!! Ser nästan ut som våran :0)



Kramar

2010-05-29 @ 00:35:49
URL: http://nadiacaddy.wordpress.com
Postat av: Sofie - Radhusmamman

Åååååååå!!

Avundsjuk.

Jag förstår att du är upptagen med att promenera ett tag framöver :)

2010-05-29 @ 15:03:18
URL: http://sofst.blogspot.com/
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Hiih vad fiiin!

Är du nöjd nu då?

2010-05-29 @ 20:03:23
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Jenny

Buggor är det bästa! Men varför i hela världen med vinterhjulen på??!! När jag vid väldigt sällsynta fall, typ när det är 2 m snö ute, MÅSTE använda vinterhjulen fullkomligt hatar jag att köra vagnen! Den blir ju så fruktansvärt svårkörd, har du provat med de vanliga hjulen? Lättkördare vagn finns ju inte, men då ska det helt klart vara svängbara hjul! ;-)

2010-06-02 @ 22:56:22
URL: http://stellailonlovin.blogg.se/
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0