Vagnfunderingar... tips tack!


Sittvagnar från Teutonia. Vilken ska man välja och vad ska man tänka på när man väljer vagn till en storvuxen 1,5-2 åring?

Vår lille Wille växer så att det knakar och är nu en bra bit över snittet på både längd och vikt för 15-månaders.
Willes Britax Vigour 4+ har hängt med ett tag nu och den börjar onekligen knaka i fästena... med all rätt då Wille ligger någonstans på 14-15 kg! Dessutom är det bara en tidsfråga innan han helt enkelt är för lång.

Willes allra första vagn var en traditionell och klassisk Hesba, en riktig älskling som bara har varit helt suverän! Tyvärr är den i största och tyngsta laget, och dessutom så har jag en köpare på den så den blir inte kvar speciellt länge till den heller.

Det börjar alltså bli dags att fundera över ett vagnbyte och nu behöver jag ER hjälp! Ni som har erfarenhet och vet vad man ska tänka på, kom gärna med tips på en lätt, rymlig, prisvärd vagn med suflett och gärna fullt liggläge! :) Skämt åsido, jag har ingen aning om vad som är bra eller inte. Tipsa mig gärna!

Willes gamla vagnar

Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Max 1,5 år

Vi har en emmaljunga scooter och den är vi supernöjda med! Det är inte fullt liggläge men nästan men det är aldrig några problem för honom att sova i den ändå!

2010-05-12 @ 13:24:27
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Erica

Vi har en Teutonia Mistral S. Fullkomligt älskar den vagnen! :)kramar

2010-05-13 @ 09:04:19
URL: http://ericaochgordon.blogspot.com
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0