Tisdagsmorgon






Jag var uppe redan 5.30 i morse
och ute hos min finaste C strax efter 06.00. Fodra, linda om lindor och släppa ut i blötsnöstorm som turligt nog lättade strax innan jag sätte mig i bilen för att åka hem. Lämna Wille på dagis och nu kikar solen fram lagom till att jag ska sätta mig med skolan. Typiskt också.




Det här är min lilla häst. Fast så liten är han egentligen inte, och min är han inte heller längre. Han var min till oktober 2009, då hade jag lånat ut honom i knappt ett år och insåg att det skulle bli svårt att ta hem honom med en liten bebis-Wille hemma. Jag sålde honom till fodervärden, som till min stora förtvivlan beslutade sälja honom vidare knappt tio månader senare, dvs i augusti i år. Nu är han lyckligtvis tillbaka hos mig igen, dock med ny ägarinna. Riktigt olyckligt nog sprang han av en sena i november och just nu ser det riktigt mörkt ut för min finaste stjärna då prognosen är urusel.

Det känns ändå bra i hjärtat att om han skulle behöva sluta sina dagar snart så gör han det hos mig, hemma på Drottningholm där han har stått större delen av sitt liv. ♥

Bilderna nedan är inte speciellt gamla. Min fina stjärna, stark, frisk och lycklig och så vacker som bara han kan vara. Precis så som jag vill minnas honom. Nu är han en skugga av sitt gamla jag och även om det känns fördjävligt så är det bara att acceptera att det här är livet med djur. Vi har dem på lånad tid och det är bara att skratta sig lycklig så länge det varar. ♥






Ta hand om varandra!

Kommentarer
Postat av: sofia

fina fina sickan <3 vad härligt att du har honom i ditt liv igen!

2011-02-10 @ 09:46:40
URL: http://soffilina.blogg.se/
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0