Vad ska mammor göra...

...när bebisarna går till dagis?

Idag är min bebis på dagis alldeles själv för första gången. Älskade, älskade lilla W ska vara utan mamma och pappa på dagis och leka med sina nya kompisar. 

Här sitter jag och känner mig förvirrad och osäker med en kopp kaffe och en historiabok som jag inte kan koncentrera mig på. Tänk om han är hungrig eller törstig eller vill ha en kram och inte vågar säga det? Tänk om han är ledsen och ingen ser?

Kaffet smakar blä och jag känner mig nästan lite sjuk. Försöker känna hur skönt det är med lite egentid och att jag kan koncentrera mig på skolan utan att ha dåligt samvete för att jag inte har tid att leka med min lilla Wille-bus. Härligt, härligt, härligt! Motar bort ledsna tankar och försöker känna hur lugnt och skönt det är och inte tomt och ensamt. Försöker vara så cool jag bara kan och intalar mig själv att det är så galet fantastiskt hur mycket jag hinner göra och ordna med med all denna ljuvliga egentid!

Inte!

Vi skulle ha stannat på BB, där man fick vara tillsammans och inga störande element som skola, jobb och dagis existerade. Bara vi och vår bebis och allt annat var oviktigt.

En timme kvar, 60 minuter. Sen tänker jag springa till dagis och hämta hem min lilla bebis!


L j u v l i g  bukett som världens bästa tvååring fick på födelsedagen av sin faster. Wille pekar, säger "momma" (blomma) och fnyser (luktar) och utbrister sedan "mmmmmm" (doftar gott!). Mammas gullunge! ♥


Kommentarer
Postat av: Nadia

Förstår precis hur du känner! Började kolla upp dagis till Tindra i fredags och insåg att jag faktiskt kommer behöva lämna henne ifrån mig! Hemsk tanke men man måste ju :0(



Kraam

2011-01-24 @ 12:06:33
URL: http://www.nadiacaddy.wordpress.com
Postat av: Jenny

Vet precis hur det känns. Men jag kan lugna dig med att det går över. Du vänjer dig, och han vänjer sig. Men det känns jättejobbigt i början.

Nu när min stora tjej är 3,5 vill hon knappt gå hem när man hämtar henne, och hon längtar efter sina kompisar de dagar vi är hemma.

LYCKA TILL!!! Kram

2011-01-24 @ 22:48:50
URL: http://www.alicebrallis-jenny.blogspot.com
Postat av: Nadia

Så nyfiken på hur helgen blev!!



Kramar

2011-01-25 @ 20:03:36
URL: http://www.nadiacaddy.wordpress.com
Postat av: sofia

åh jag längtar till kerstin ska få börja på dagis! mest för hennes skull, fatta så skojj med alla kompisar å få leka hela dagen! :D

kanske tycker jag inte samma sen ;)

2011-01-26 @ 19:40:22
URL: http://soffilina.blogg.se/
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0