2013, förhoppningsvis en ljusare historia


2012, året då hela livet rasade. Igen och igen och igen. Året som från första till sista stund var ett enda långt "ett steg fram, två steg bak". Ett tragiskt år som givit oss många tråkiga lärdomar, erfarenhet och kunskap om saker vi helst velat slippa. Vänner och förvånande nog även familjemedlemmar har verkligen visat sin rätta sida. Dem vi allra mest behövde vände oss ryggen och valde andra vägar, och dem vi minst anade stöd ifrån visade sig vara de riktiga och äkta. Som grädde på moset förlorade jag min anställning på annandagen och skitåret 2012 var ett fulländat katastrofavsnitt i våra liv. Inför 2013 står vi med många lösa trådar att nysta i, och förhoppningsvis leder i alla fall några av dem till något bättre, och alla de erfarenheter vi tar med oss från föregående år kanske kan bidra till lära oss hantera allt det som numera är det liv vi kommer att leva.
 
En fin liten överraskning tar vi trots allt med oss från 2012... Det började skakigt med ett missfall i slutet av sommaren, men en envis liten krabat överraskade oss med ett plus på stickan en kylig dag i oktober. Tre ska bli fyra! I början av juni ska Wille bli storebror. ♥

Lillebror eller lillasyster som är beräknad till början av juni 2013. Bilder från KUB-ultraljudet i vecka 13 den 7 december 2012.
 
Än så länge är vi "bara" vecka 18. Tid för rutinultraljud den 17:e januari, och förhoppningsvis kan vi då släppa oron för synliga defekter och kanske, kanske även få reda på om det är en liten bror eller syster som är på väg...
 
2012 är över, nu kan det väl bara bli bättre...?
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Stort grattis till bebis i magen! Vad underbart <3
Skönt med nytt år så att ni kan vända blad och lägga 2012 bakom er. Kan inte alls föreställa mig hur ni haft det med allt ni gått igenom men av det lilla vi fått läsa här inne så förstår jag hur starka ni måste vara. Önskar er allt det bästa! Kram

2013-01-07 @ 06:33:41
URL: http://lofvenberg.blogg.se
Postat av: Hanna

Åh, grattis! Hoppas verkligen för er skull att detta ska bli ett kanon år!!kram

2013-01-07 @ 09:59:30
URL: http://attvaramammaochfru.blogspot.se
Postat av: Nadia

Jag blir alldeles tjock i halsen av gråt och jag är verkligen så ledsen över vad ni fått gå igenom även om jag knappt kan föreställa mig hälften.
Hoppas så att de nya lilla knytet ger er ny energi och är en början till ett nytt fantastiskt år ❤

Kramar!

2013-01-07 @ 12:01:10
URL: http://www.nadiacaddy.wordpress.com
Postat av: Anna S

Stort grattis till magen! Vad roligt med ett syskon!
Håller tummarna för att 2013 och framåt blir ert!
Kram Anna (fd ansobloggar)

Svar: Tusen tack Anna! ♥
prinsessanlouise.blogg.se

2013-02-17 @ 21:28:39
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0