Ja, jo, njaaa, eller... kanske?

 
Bugaboo Buffalo var lite av en besvikelse. I jämförelse med Cameleon är den som en buss att köra... riktigt tung och trögstyrd.  Det är kanske inte helt överraskande då den ändå är rätt mycket tyngre än Cameleon (Buffalo 11,9 kg mot Cameleons 9,6). Men jag hade verkligen hoppats att den inte skulle vara riktigt SÅ otymplig...
 
Egentligen är det väl orättvist att jämföra de två Buggaboerna med varandre, för det är ändå rätt mycket som skiljer dem åt. Jag älskar Cameleons smidighet, körkänsla och litenhet, men Buffalon passar vår familj bättre. Det är i det närmaste omöjligt att ha ett barn på ståbräda när liggkorgen är monterad på Cameleon, på Buffalo är det enormt mycket plats och vår relativt storväxta fyraåring står luftigt och bekvämt.
 
Jag har ändå svårt att släppa att Buffalo är så otymplig. Hade verkligen hoppats att den skulle vara mer lik Cameleon, även om det alldeles säkert är en jättebra vagn. ♥

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad tråkigt att du blev lite beskriven på Buffalo! Jag har ännu inte haft möjlighet att testa den, har kanske målat upp lite för höga krav. Jag söker en smidig vagn, med väldigt god körkänsla - den kommer rulla många mil i veckan. Vi hade bestämt oss för en Brio Go men så kom Buffalon, nu velar vi mellan Brio Go och Buffalo! Har ni tittat på Brio Go? Det vore kanske en vagn för er..

2013-03-18 @ 18:08:59
Postat av: ellenojag

Jag har också hört att den är väldigt trögstyrd den där Buffalon, tråkigt men man vänjer sig säkert! bara att man är så van att de andra buggorna är så lätta att köra runt och vända med!!

2013-04-06 @ 19:04:53
URL: http://ellenojag.blogspot.com
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0