Rum för Barn

Efter mycket om och men kom vi så äntligen iväg till "Rum för Barn" på Kulturhuset! Och jag undrar bara, VARFÖR har vi inte varit där tidigare?!
På fjärde våningen i det stora Kulturhuset vid Sergels torg finns Rum för Barn. Här kan man läsa och låna böcker, måla, lyssna på en saga eller sjunga en sång. Hela våningen är 100% anpassad för barn, även de i krypåldern.


Prinsen i full koncentration.

Vi hade sällskap av Aston + mamma och Fabian + pappa, båda från samma föräldragrupp som oss, och vi hade en superlyckad dag full av glada barn och en massa lek och bus.

Jag har aldrig, och då menar jag verkligen ALDRIG sett så många barnvagnar parkerade på ett och samma ställe som utanför ingången till utställningen på Kulturhuset. SYND att jag missade att fota!

Trots att det var hur mycket folk som helst så kändes det inte trångt och barnen hade gott om plats att röra sig fritt och upptäcka ostört. Wille var i sitt esse och for fram som en virvelvind, och det var inte lätt att fånga honom på bild, lilla hjärtat! ♥

             



Efter vår vilda dag i Rum för Barn pausade vi på Café Panorama på 5e våningen för välbehövlig fika till hungriga föräldrar och mellis till de små, och efter det hände något som inte hänt sedan Wille var nyfödd bebis; han SOMNADE i min famn! DET är gott betyg till dagen som gått kan jag lova! ♥
Tack för gott sällskap och en alldeles underbar och härlig dag, J och E!


Efter Kulturhuset hann vi med en kort vända på stan och VIPS var klockan alldeles för mycket. Vi var inte hemma  förrän 18 och Wille var inte världens piggaste och mest nöjda på vägen hem...
Hemma tyckte jag att han kändes varm, och mycket riktigt visade det sig att han hade 38.8 i temp, stackars liten!


Efter middag, alvedon och ner i en ren och sval pyjamas sover han nu gott och nu håller vi tummarna att det inte är något långvarigt detta!

---------------------

Update 21.20
Lilla skrutten vaknade nyss och var törstig och kändes inte alls särskilt varm. SNÄLLA låt honom få slippa vara dålig igen!

 


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Där var det länge sen man var, men mysigt är det där ;-) Fin blogg!!

2010-02-18 @ 00:19:25
URL: http://muppsan.com
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0