Solig, iskall lördag

Jag får då och då frågor om vardagsrummet, vilket känns oerhört smickrande måste jag säga då det är extremt ofärdigt och väldigt basic. Vi flyttade ju in i månadsskiftet augusti-september men hann inte göra så mycket i höstas och så sent som bara några dagar innan jul låg jag på mage i vardagsrummet och rev bort den sista renoveringspappen på golvet därinne... ;)

Sedan dess har det varit full rulle med inskolning på dagis och vardag och tja, ni vet. Det hänger fortfarande kablar från taket och igår upptäckte jag att det satt maskeringstejp kvar på ett ställe i ett av hörnen (ooops). Vi tar det lite eftersom då det som bekant finns exakt precis hur mycket som helst att göra i huset. Två av rummen är i minst sagt akut behov av renovering och jag tänker inte ens tanken att visa er hur det ser ut nu... Dessa rum har prio 1 på fixa-listan i dagsläget.

Tv-bänken, som inte är någon TV-bänk egentligen, är ett helt vanligt avlasningsbord från IKEA. Jag letade länge, utan resultat, efter snygg och stilren mediaförvaring och funderade på att hitta någon som kunde platsbygga något efter mina önskemål när jag bokstavligen sprang på denna efter en köttbullelunch på IKEA i höstas. ♥


Stativlampan är från by Rydéns och finns bl.a. på Mio för ca 1600 kr men finns att hitta billigare om man letar lite. Vi valde en stor vit skärm också den från by Rydéns, men här kan man ju kombinera lite hur som helst och det finns mängder av olika färger och former.


Kuddfodralen är hittade jag på Mio till halva priset. De är utgående modell och jag lyckades knipa sista skyltexemplaren. Någon gång ska man väl ändå få ha lite tur?!

Roligare än så blir det inte just nu. ;) Ha nu en riktigt mysig lördag allihopa! ♥

Kommentarer
Postat av: Diana - Nybliven mamma ♥

TACK snälla för att du sa till. Har mailat dig! :) Kram kram. P.s. SÅ snyggt ni har det hemma hos er, ser ut som en riktig inredningstidning!

2011-02-19 @ 14:42:44
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack för svaret på min fråga vännen : - )

Ni har de verkligen stilrent & smakfullt hemma hos er!

Lampan är så snygg! Den dagen vi flyttar då får de minsann bli en sådan ; - )



KRAMIS & Ha en finfin lördag!

2011-02-19 @ 16:09:38
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Tofva.MajBebis

Vad rent och fint det känns. Fresh inredning! :D Skönt med mycket vitt också nu när det varit så mörkt under vintern. :) Hoppas allt är bra och att våren snart är på ingång iii: Kramiis

2011-02-19 @ 18:23:10
URL: http://tofva.blogspot.com
Postat av: Mica - Gravid i vecka 21

Sv: Åh tack så mycket.. ^^

Vad fint "ni" har det där hemma.. :)

2011-02-20 @ 18:59:36
URL: http://mammamica.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ni har det verkligen jättefint! Vad heter möbeln som ni har som TV-möbel från IKEA? :)

2011-02-22 @ 17:54:21
Postat av: Sandra

Jag fullkomligt älskar lampan, vill så gärna ha en! Men den får tyvärr inte plats i vårt lilla vardagsrum :/ kram

2011-02-23 @ 21:59:07
URL: http://aronssonsandra.blogg.se/
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0