Men VAD är det här?!

Wille fick stanna hemma från dagis idag då han kändes varm och var väldigt snorig. Han har lekt så fint med pappa hela förmiddagen medan jag var ute i stallet en sväng och trots febern är han sitt gamla vanliga glada jag. Vi har haft en lugn förmiddag och jag har till och med suttit med skolan en stund. Mys!

Men... alldeles nyss när jag höll på att plocka undan lunchen så hör jag plötsligt ett brak och sen ett illvrål från Wille som av någon mystisk anledning trillat framlänges mitt på hallgolvet! Rent instinktivt kollar jag munnen och upptäcker att han har slagit ut en stor bit av ena framtanden! UGH! Vad gör man?! Ringer sjukvårdsrådgivningen för att höra om vi måste åka in till tandakuten eller vad man ska göra. Får inget vettigt svar så vi ringer Js syster som är tandhygienist, men får bara tag i receptionisten som meddelar att tandläkaren är sjuk och att det inte är så mycket att göra då det rör sig om en mjölktand.

Har känt ordentligt på tanden (den bit som är kvar) och den verkar sitta fast och fint, men den är sylvass och stackars lilla älsklingen har varit ledsen! Den kommer alldeles säkert behöva slipas till och frågan är om man bygger upp en mjölktand eller om det kommer få vara som det är?

Har någon tips om hur man gör för att mota bort all otur och olyckor så får ni gärna komma med dem NUU!


Åh min älskade trollunge med sina fina små tänder! En olycka händer SÅ lätt och när man minst anar det!

Kommentarer
Postat av: Erica

Gordon slog ut en bit av sin framtand i sommras. Åkte till tandläkaren men dom kollade bara så den inte var lös. Slipade inte till den eller något. Och den var vass kan jag säga för jag ammade fort då och den skavde hål på en gång. Början synes det inte mycket men nu när tanden vuxit så syns det väldigt mycket... försök ändå få en tid till tandläkaren så dom kollar att randen under inte kommit till skada.

Ge prinsen en stor kram från oss.

2011-02-02 @ 16:42:54
URL: http://ericaochgordon.blogspot.com
Postat av: -Malin & Ella

Oj, men stackars lilla Wille.

Hur är det med honom nu?

Vilken himla otur!



Kram

2011-02-02 @ 21:59:22
URL: http://malinochella.blogg.se/
Postat av: Nadia

Nämen fy!! Vilken otur, hoppas verkligen att det inte blir jobbigt för honom med en vass liten tand.



Massa kramar!!

2011-02-02 @ 23:08:40
URL: http://www.nadiacaddy.wordpress.com
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0