Frustration och saknad



Idag är det första juni, vilket ju ändå måste räknas som första riktiga sommardagen. Hos oss här ute på ön vaknade vi till mullrande åska och regndroppar mot sovrumsfönstret. Lite mysigt faktiskt. Wille kröp tätt intill och viskade "flygplan mamma". Inte det lättaste att förklara för en tvååring vad åska är... "Nej Wille, det är åska" försöker jag med. "Åska" upprepar Wille och tittar storögt ut genom fönstret.

Nu är som sagt sommaren här, och jag kan när jag blickar tillbaka på våren och vintern som gått konstatera att det har varit en av de mest påfrestande perioderna i mitt liv. Stressen över att inte hinna med skolan som jag ska, och samtidigt kunna lägga undan det och vara en pigg, glad och engagerad mamma och fru har varit långt tuffare än vad jag kunde föreställa mig. Wille har bara varit på dagis deltid under våren samtidigt som att jag läser ca 120%. Pappa J jobbar 7 dagar i veckan och är aldrig hemma. I perioder funkar det säkert, men i längden tär det hårt på alla i familjen när tiden inte räcker till och det måste kompromissas på alla fronter. Då måste man kunna skala av allt onödigt och prioritera det allra viktigaste, i mitt fall Wille, familjen, skolan och försörjningen. Fler timmar har inte dygnet.

Samtidigt saknar jag min blogg. Det är liksom en liten ventil i vardagen där jag kan få utlopp för det kreativa. Ofta, ofta känner jag för att dokumentera och dela med mig av småsaker i vardagen och känner en längtan efter att få ta upp bloggandet igen. Just idag saknade jag det lite extra och kunde helt enkelt inte låta bli att ta mig tiden att skriva det här.

Var sak har sin tid sägs det. Vår tid kommer, tids nog.


Kommentarer
Postat av: Eva

Förstår vad du menar, har själv varit där :-) Men det blir bättre.

2011-06-02 @ 09:09:15
URL: http://ennydag.blogg.se/
Postat av: Mia ☆

Vilken vacker bild =) Förstår vad du menar med att tiden inte räcker till, har samma problem just nu. Men det ger med sig tids nog!

2011-06-06 @ 10:58:34
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Evelina

Kan bara instämma...våren 2011 har varit en enda stor prövning och nu i samband med sommaren börjar ljuset komma åter i vårt liv.



Du är saknad i bloggvärlden :)

Kramar!

2011-06-06 @ 15:03:36
URL: http://enlitenbitkaka.blogspot.com
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0