Att vara gravid...

...andra gången, är inte riktigt som första gången.
 
Med Wille i magen mådde jag som en prinsessa fram till vecka 25. Inget illamående, ingen foglossning, och nästan ingen mage. Jag hade passerat vecka 25 när mer ytliga bekanta började förstå att det var mer än kakor och bullar i magen. :)
 
Denna graviditet har varit graviditeten gud glömde, med illamående (hyperimesis gravidarum) mellan vecka 7 och 17, fogar som knakar i vecka 19 och ständig huvudvärk. Pust och stånk! Tur att jag mådde så bra med första graviditeten, annars hade jag aldrig gett mig in i det här igen! ;)
 
Fyra dagar kvar till rutinultraljudet, och det är med skräckblandad förtjusning. Längtar, men är rädd att allt inte ska vara bra. Tjej eller kille? Fyra långa dagar kvar...
 
Lika men så olika. Lillebror eller lillasyster i magen till vänster i vecka 17, Wille i magen till höger  i vecka 21.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Va spännande med ultraljud! Jag var nästan mer nervös inför det med andra barnet av någon konstig anledning. Men det kommer säkert gå hur bra som helst!! <3

2013-01-13 @ 18:01:46
URL: http://lofvenberg.blogg.se
Postat av: Malin

Grattis till graviditeten!
Åh va roligt!
Själv sitter jag med en liten prins i min famn som blir 1 v imorgon redan.... Åh va härligt!
Va spännande med ul, snart är ni där.
Undra om det är en lillasyster eller lillebror. Va roligt att du börjat skriva lite igen.
Kram

2013-01-13 @ 19:08:04
URL: http://malinoella.se
Postat av: Mamma till William och Wilma

Vilken liten coh fin gravid mage söta du har..kram

2013-01-25 @ 17:00:27
URL: http://blondis81.blogg.se
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0